“Studio Gang” طرح گسترش موزه هنرهای زیبای Arkansas را ارائه کرد
Studio Gang presented the expansion plan for the Arkansas Museum of Fine Arts
آنچه در این خبر می خوانید:
تجدید نظر در موزه هنرهای زیبای “Arkansas” با طراحی استودیو Gang
“Studio Gang”، یکی از مشهورترین آژانس های طراحی معماری در جهان، طرحی را برای گسترش موزه هنرهای زیبای “آرکانزاس” ارائه داده است. در این طرح، موزه با اضافه کردن یک ساختمان جدید به مساحت ۲۵۰ هزار فوت مربع گسترش مییابد. این طرح جدید شامل یک سالن نمایشگاهی بزرگ، فضایی برای آموزش و یادگیری، فضایی برای نمایش آثار نورپردازی شده، رستوران و فضای سبزی همچون باغ و پارک می باشد.
هنگامی که درماه آوریل موزه هنرهای زیبای آرکانزاس (AMFA) در “Little Rock” به روی عموم باز شد، گالریهای بازسازی شده آن در نمایشگاهی ویژه با عنوان “Together” از بازدیدکنندگان پذیرایی کردند، در این نمایشگاه از آثار هنرمندان فاخری همچون Oliver Lee Jackson، Deanna Dikeman، Jim Hodges و M. Hobbs LaToya رونمایی شد که با محوریت خانواده، اجتماع و ارتباط بشر با طبیعت، تم موزه را تکمیل میکرد. طراحی موزه با ایجاد فضاهای جمعآوری عمومی جدید و بهبود ارتباط با پارک “MacArthur”، قدیمیترین پارک عمومی شهر، همراه بود.
این طرح به رهبری استودیو Gang و (SCAPE) با همکاری معماران (Polk Stanley Wilcox)، با بازسازی نمای ساختمان اصلی موزه در سال ۱۹۳۷ و اصلاح اضافه بنای بیفایده و غیر استاندارد آن که مربوط به سال ۱۹۸۲بود، با ایجاد یک ستون در مرکز ساختمان ورودی های آن را به شکل ورودی شمالی و جنوبی تبدیل کردند. همچنین با طراحی پوششی شیبدار و پنجره هایی بلند که از کف ساختمان شروع میشوند باعث ایجاد نمایی جالب و منحصر به فرد در شهر شدند.
موزه ای حیرت آور:
این موزه ترکیبی نادر از هنرهای تجسمی و نمایشی، آموزش های هنری و برنامه های اجتماعی را علاوه بر نگهداری ۱۴۰۰۰ اثر در مجموعه های دائمی خود ارائه میدهد. امروزه در”Little Rock”، اگر شخصی بخواهد در کلاس سرامیک شرکت کند و یا برای اجرای صحنه کودکانه “The Very Hungry Caterpillar” تست بزند، یا نقاشی های کمیاب هنرمندانی مانند “Georgia O’Keeffe” را ببیند، به AMFA می رود.
“Jeanne Gang”، بنیانگذار استودیو گنگ، از گستردگی برنامههای موسسه و حمایت مردم محلی به عنوان نکته ای مهم و انرژی بخش یاد کرد. او در یکی از مصاحبه های خود گفت: “بسیاری از مؤسسات دیگر در حال تلاش برای سازگاری هستند، تا کیفیت برنامههایشان در برابر مردم آن منطقه بالا و رضایت بخش باشد و همچنین اطلاعات هنری مردم منطقه نیز افزایش پیدا کند با کارهای هنری و…”، “اولین باری که (به Little Rock) آمدم، برایم جالب بود که این موزه قبلاً چنین برنامه هایی را داشته است. جایی بود که با مدرسه هنری، تئاتر، گالری هایش از زمان خود جلوتر بود. این واقعاً یک مرکز اجتماعی حیرت آور بود.”
این بازسازی گسترده با بودجه مالیات هتل “Little Rock” که توسط رأی دهندگان در سال ۲۰۱۶ تصویب شد و یک هدیه ۳۵ میلیون دلاری از بنیاد “Windgate”، تأمین مالی شد، این بازسازی گسترده پاسخگوی چندین دهه افزایش آثار مختلف از هنرمندان مطرح دنیا است. این موزه برای اولین بار در سال ۱۹۳۷ در “Art Deco Box” طراحی شده توسط “H.Ray Burks”، ساخته شده توسط “WPA”، پنج بار گسترش یافت و به بزرگترین موسسه فرهنگی در نوع خود در “آرکانزاس” تبدیل شد. با تعداد زیادی از اضافهها و نوسازیهای موقت، ساختمان از مشکلات عملکردی و عملیاتی رنج میبرد – به عنوان مثال، دارای هشت سیستم مکانیکی مختلف بود که هیچکدام با بقیه هماهنگ نبودند. مکان پارکینگ اصلی موزه را از “MacArthur Park” جدا کرد و به قول “Kate Orff”، بنیانگذار SCAPE، بازدیدکنندگان را مجبور کرد که “به معنای واقعی کلمه (خود را) به پارک بازگردانند” در هنگام ورود.
موزه بازسازیشده برنامهها و اضافات خود را با درج یک حجم سینوسی و دو ارتفاع به نام “Blossom”، که در دو طرف آن باز میشود تا یک راهرو مرکزی پر از نور و فضای لابی ایجاد کند، ادغام میکند. چالش های مسیریابی را آسان می کند و به موزه هویت معماری جدیدی می بخشد. ما این ایده را داشتیم که ساختمان را باز کنیم و چیزی را بسازیم که در آن زمان به آن خیابان اصلی میگفتیم خیلی بهتر به نظر میرسد، این ایده یک خیابان اصلی بود که شمال و جنوب را به هم متصل می کرد. استودیو گنگ از رویکرد مفهومی مشابه – اما از نظر زیبایی شناختی بسیار متفاوت – با مرکز “Gilder” موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک استفاده کرد که تنها چند هفته پس از AMFA افتتاح شد.
تحولات معماری در ساختار چوبی بازسازی شده:
با سقفهای چوبی چیندار که با هزاران تخته چندلای معلق بیان میشود، فضای جدید یک ارتباط بصری از یک سر موزه به سر دیگر برقرار میکند و یک تغییر درجه ۱.۸۲ متری را انجام میدهد. پیکربندی مجدد ارتباطات واضحی را بین گالریهای اصلی، تئاتر هنرهای نمایشی، سالن سخنرانی و مدرسه هنری “windgate” که به تازگی نامگذاری شده است، و طبقه همکف که زیر گالری ها قرار میگیرد، ایجاد میکند.
در ضلع جنوبی، ساختار سقف تاشو جدید گسترش می یابد تا یک رستوران جدید و ورودی به سمت جنوب غربی را بپوشاند. این تغییر جهت برای جابجایی پارکینگ اصلی و تحقق یک اتصال و چشم انداز جدید به “پارک مک آرتور”، که برای اولین بار در سال ۱۸۹۲ ایجاد شد، حیاتی بود.
پایداری طبیعت و احیای منظره در باغهای گل آرکانزاس
منظره احیا شده از بوم شناسی بومی “آرکانزاس” با «باغهای گل» که از سقف های کنسولی به بیرون تابش میکنند، نشأت میگیرد. بالای هر باغ که با نیمکت های بتنی و منحنی شکل و پیش ساخته پوشیده شده است، تپهای از سنگ رودخانه را نشان میدهد که رواناب سقف را از اسکاپپرها (لوله های مخصوص آب) که بصورت سفارشی طراحی شده خارج میکند. این زهکش ها قبل از اینکه آب را به سمت “bioswales” پر از گل های وحشی هدایت کنند، هنگام بارندگی، ویژگی های آبی زودگذر را تشکیل می دهند.
بهبودهای (Studio Scape) مستلزم کاشت ۲۵۰ درخت جدید در زمین ۱۱ هکتاری و اجتناب از چمنزار، به غیر از یک چمن هلالی موجود و یک چمن رویداد انعطاف پذیر جدید بود. در عوض، طراحی منظر، پوشش زمینی از خزهای بومی و کم رشد را در اولویت قرار می دهد که در زیر سایه بان بلوط های بالغ موزه رشد کرده و زیستگاه حیات وحش را ایجاد می کنند. “Orff” خاطرنشان کرد: “بلوط ها واقعاً گونه ای از گونه های اصلی چشم انداز آمریکا هستند که میزبان کرم ها و پرندگان بی شماری هستند. داشتن یک هواپیمای زمینی کوبیده نشده بخش مهمی از کل چرخه زندگی است.”
اتاق فرهنگی: محوریت اجتماعی در طراحی موزه جدید
در طرف مقابل موزه، حجم وسیع و شیشهای از گالریهای اصلی به سمت مسیر دایرهای تاریخی امتداد مییابد، بالای محوطه ورودی اصلی و مشرف به منظره موزه جدید و نمای آرت دکو. فضای داخلی با مجموعهای از میزهای کم ارتفاع و صندلیهای معمولی مبله شده است، فضای داخلی به عنوان یک فضای گردهمایی غیررسمی به نام اتاق نشیمن فرهنگی، شبیه به تالار بزرگ طراحی شده توسط معماران “Mack Scogin Merrill Elam” در محل تجمع “Tulsa” عمل میکند. در یک طرف، یک بار با الهام از هنر دکو قهوه و کوکتل سرو میکند و میتوان آن را برای رویدادهای خصوصی اجاره کرد.
نمایشگاه معماری: ارتباط بین گذشته و آینده در ساختمان موزه
ارزشهای معماری در این موزه به وضوح نشان داده میشود. به طور غیرقابل انکاری که آغازگر دوره جدیدی برای AMFA است، این ساختمان با روشهای جدید و شفافتر به جامعه “لیتل راک” دسترسی پیدا میکند و در عین حال گذشته را از دست نمیدهد. حتی زمانی که نمای تاریخی را میپیچد، این مکان گردهمایی جدید به تاریخ طولانی مؤسسه ادای احترام میکند و ساختمان اصلی را به عنوان یک اثر هنری دوست داشتنی درگیر میکند.
مفیدی دیزاین – ارائه دهنده خدمات معماری و طراحی داخلی
منبع: www.archpaper.com
نظرات و سوالات
نظرات و سوالات خود را با ما درمیان بگذارید