طراحی تراس و بالکن

طراحی تراس در خانه، می‌تواند فضای زیبا و کارآمدی را

فهرست مطالب

طراحی تراس و بالکن

طراحی تراس در خانه، می‌تواند فضای زیبا و کارآمدی را به خانه افزوده و کیفیت زندگی  را بهبود بخشد. این مکان، فضایی است که می‌تواند به عنوان پل ارتباطی بین داخل و خارج خانه عمل کند. در این راستا، طراحی این فضا با اهمیت بسیاری همراه است.

دو بخش تجهیزات و دکوراسیون در طراحی تراس مهم هستند. تجهیزات شامل میز و صندلی‌های طراحی شده برای بیرون‌نشینی، باربیکیو، چتر و سایر وسایل مورد نیاز برای راحتی و استفاده طولانی مدت در فضای باز می‌شوند.

دکوراسیون این فضا نیز می‌تواند با اضافه کردن گلدان‌ها، روشنایی مناسب و طراحی فضایی زیبا، آن را به یک فضایی شگفت‌انگیز برای خانه‌نشینی تبدیل کند.

طراحی تراس به عنوان یکی از عوامل مهم در بهبود کیفیت زندگی در خانه ، می‌تواند به ارزش خانه شما نیز بیافزاید. طراحی دقیق و شایسته این فضا، به خانه شما شخصیتی منحصر به فرد می‌بخشد و از سایر خانه‌های هم‌نوعش متمایز می‌کند.

همچنین، این فضا می‌تواند به عنوان یک راه‌حل برای افزایش فضای زندگی در خانه و خلق یک فضای پویا و جذاب برای خانواده شما عمل کند. فضای باز می‌تواند تنگی فضای داخلی خانه را جبران کند و فضایی امن و خصوصی برای ملاقات با دوستان و خانواده را فراهم کند.

در نهایت، با انجام تحقیقات و مشاوره با متخصصان طراحی داخلی، می‌توانید طرحی مطلوب برای تراس خود ایجاد کنید و از فضایی زیبا و کارآمد در خانه خود لذت ببرید. طراحی تراس، یک فرصت عالی برای خلق یک فضایی منحصر به فرد در خانه شماست.

طراحی تراس و بالکن برای خانه‌های بزرگ و کوچک

بسیاری از دوستان از من راجب دکوراسیون تراس و بالکن سوال پرسیدن، امروز قراره راجع به نکات طراحی دکوراسیون تراس و بالکن صحبت کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

دکوراسیون کف تراس و بالکن

اول از دکوراسیون کف تراس شروع میکنیم، برای دکوراسیون کف تراس و بالکن شما میتوانید از متریال های مختلفی همچون :

  • سنگ
  • ترمووود (Thermowood)
  • چمن مصنوعی
  • سرامیک
  • کاشی های رنگی

استفاده کنید در ادامه مزایا هر متریال را مورد بررسی قرار میدهیم.

مزایای سنگ و سرامیک

اگر شما سنگ و سرامیک را برای کف انتخاب میکنید درواقع مزیت این مصالح این هست که براحتی تمیز میشوند و در مقابل گرد و غبار و باران بسیار مقاوم هستند.

مزایای ترمووود(Thermowood)

در رابطه با ترمووود ها باید بدانید که این نوع کف در مقابل حرارت، حشرات و رطوبت مقاوم است و همچنین فضای بالکن و یا تراس منزل شما را گرم و مطلوب نگه میدارد.

مزایای چمن مصنوعی

یکی دیگر از گزینه هایی که برای کف تراس و یا بالکن استفاده میشود چمن مصنوعی میباشد استفاده از چمن مصنوعی دارای مزایای زیادی است از جمله زیبایی، دوام و سهولت نصب همچنین هزینه های نگه داری از آن پایین میباشد.

کاشی های خوش آب و رنگ

کاشی کاری و استفاده از کاشی های خوش آب و رنگ در فضای تراس یک گزینه عالی برای زیبا سازی تراس است یکی از مزایایی که این نوع متریال دارد این است که شما میتوانید با استفاده از کاشی های رنگ روشن برای دکوراسیون تراس های نسبتا کوچک کاری کنید که فضای تراس بزرگتر دیده شود.

دکور دیوار بالکن و تراس

و اما میرسیم به دکور دیوار بالکن و تراس که خوشبختانه روش های متنوع و زیادی برای دکوراسیون دیوار های تراس و بالکن وجود دارد به عنوان مثال شما میتوانید دیوار ها را با گل و گیاه های طبیعی طراحی(Design) کنید برای این کار شما میتوانید قفسه های مختلفی را روی دیوار نصب کنید و در آنها گلدان های کوچکی قرار دهید

دیوار سبز (Green Wall)

دیوار سبز در تراس ها و بالکن ها بسیار هیجان انگیز و زیبا هستند امروزه اجرای دیوار سبز در Roof Garden، فضاهای داخلی، فضاهای بیرونی، برج های مسکونی و تجاری بسیار رواج پیدا کرده است زیرا دیوار سبز علاوه بر اینکه زیبایی خاصی ایجاد می کند دوستدار محیط زیست نیز میباشد.

دیوار تراس خانه نیز یکی از آنجا جاهایی است که میتوانید در آنجا به فکر اجرای دیوار سبز (Green Wall) باشید میشود گفت که اجرای دیوار سبز بهترین ایده برای دکوراسیون تراس و بالکن های کوچک است.

گیاه مناسب برای دیوار سبز

اگر میخواهید از دیوار سبز استفاده کنید بهتر است از گیاه هایی مثل پاپیتال، ترون ها، شمشاد ها و کاج ها استفاده کنید و انواع مختلف سایه دوست ها یا آفتاب دوست ها که میتوانند سرسبزی و طراوت خوبی را در بالکن و تراس شما بوجود بیاورند.

همچنین شما میتوانید به جای استفاده از گل و گیاه دیوار را برای قرار دادن دکوری یا کتاب ها تزئین کنید و از این فضای مخصوص حتی یک کتابخانه شخصی خاص برای خودتان بسازید.

نکات طراحی تراس و بالکن

آبنما

اجرای آبنما برای طراحی تراس میتواند بسیار جذاب باشد چرا که وجود آب همیشه با حس خوب همراه است آبنماهای بزرگ و کوچک با شکل های متفاوتی وجود دارد که میتوانند برای استفاده در بالکن و تراس خانه شما مناسب و جذاب باشند.

طراحی نرده ها

یکی از بخش های بالکن و تراس که معمولا دکور آنها نادیده گرفته میشود نرده ها هستند، توجه داشته باشید که یکی از روش های طراحی (Design) نرده ها قرار دادن گلدان های رنگی در جلو آنها است البته از گلدان های مخصوص نرده هم میتوانید استفاده کنید که دکوراسیون فضا را بسیار جذاب و منحصر به فرد می کنند.

نورپردازی ها

یکی از ایده های پرطرفدار برای دکوراسیون تراس و بالکن های کوچک استفاده از ریسه های نور است، ریسه های نور میتوانند فضای تراس شما را بسیار رمانتیک و روح نواز کنند شما میتوانید ریسه های نور را در هرجایی از تراس به کار ببرید مثلا برای اطراف مبلمان، دور گلدان ها یا دیوار و کف تراس که هر کدام باتوجه به سبک طراحی و دکوراسیون فضای شما میتواند چذابیت خاص خودش را داشته باشد.

بدلیل اینکه همچنان نکات زیادی وجود دارد و ممکن است خسته کننده شود تصمیم گرفتم در دو قسمت نکات را برای شما توضیح دهم پس منتظر قسمت دوم نکات طراحی تراس و بالکن ها باشید…

منبع: مفیدی دیزاین – ارائه دهنده خدمات طراحی داخلی و معماری

نظرات و سوالات

نظرات و سوالات خود را با ما درمیان بگذارید

امتیاز دهید 

اشتراک گذاری

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.