طراحی داخلی

طراحی داخلی فضا در دفتر معماری مفیدی دیزاین با برداشت دقیق از وضع موجود سازه و شرایط محیطی موجود اعم از نور و باقی عوامل شروع می‌شود.

در این فرآیند وضعیت کلی فضا و ایده‌های ممکن برای طراحی امکان‌سنجی می‌شود. در مرحله بعد در جلسه با کارفرما، سبک مورد نظر و همچنین سلیقه کارفرما بر اساس خواسته ها و موارد مطرح شده دریافت و آنالیز می شود تا با توجه پتانسیل ها و شرایط موجود طرح ایده آل های ذهنی کارفرما برای شروع فرایند طراحی، تولید شود.

استفاده از طراحی سه بعدی و دوربین VR در طراحی داخلی

شرکت معماری مفیدی دیزاین در فرآیند ذکر شده به منظور درک کامل و جامع از نتیجه سعی می کند در فرایند طراحی داخلی از ابزارهای سه بعدی در کنار دوربین VR بهره گیرد تا کارفرما نسبت به نتیجه نهایی درک دقیقی داشته باشد. همچنین همواره سعی می شود با نظارت مستمر و ارائه جزئیات و دیتیل دقیق طرح، نتیجه نهایی کاملا منطبق با طرح ارائه شده باشد.

طراحی داخلی، یک فرایند هنری و علمی

طراحی داخلی معماری، که در آن زیبایی شناسی با کاربردی بودن عناصر و اجزای مختلف بنا ترکیب می شود، یک فرایند هنری و عملی محسوب می شود.

ایجاد فضاهایی زیبا، جذاب، منحصر به فرد و کارآمد مهم ترین وظایف طراحی داخلی به شمار می آیند که پس از تحلیل دقیق و بررسی نیازها و تمایلات کاربران، صورت می گیرد.

مهارت در انتخاب مواد، متریال، عناصر، رنگ ها، نورپردازی، فرش ها، و دکوراسیون از عوامل مهم و تاثیر گذار در طراحی داخلی و ایجاد تجربه ای دلچسب از حضور در یک بنا هستند که نقش بسزایی در حس و مفهوم فضای داخلی بنا ایفا می کنند.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه “پروژه های طراحی داخلی” پروژه های اجرا شده توسط دفتر معماری مفیدی دیزاین را مشاهده و بررسی کنید.

طراحی داخلی، صرفا زیباسازی فضای داخلی نیست!

طراحی معماری، علم و هنریست که با استفاده از آن به ایجاد فضاهایی پایدار، کاربردی و البته زیبا و جذاب پرداخته می شود. در نتیجه باید گفت که طراحی داخلی نیز، علاوه بر جنبه های ظاهری، به جنبه های پایداری فضا، کارآمد بودن هر عنصر در طرح و موارد دیگر نیز توجه ویژه دارد.

به عنوان مثال، طراحی داخلی تجاری یا اداری، طراحی داخلی هتل و طراحی داخلی رستوران همگی از مواردی هستند که نیازمند بررسی دقیق و فضا و رفتار مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان این محیط هاست، تا طرح نهایی تجربه ای کامل و غنی برای افراد ایجاد کند.

به علاوه این ها، هماهنگ سازی بین فضا ها و ترکیب بخش های مختلف یک پروژه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع این هماهنگی پروژه، حس یکپارچگی و همسویی را به ساکنان یا بازدیدکنندگان یک بنا انتقال می دهد.

به همین دلیل است که طراحی داخلی، یکی از بخش های مهم آموزش معماری محسوب می شود!